Enne 2010. aastal vastu võetud uut gümnaasiumi õppekava koolitati meedia valikkursuses vaid ajakirjanikuhakatisi. Nüüd aga õpetavad koolid 11. klassis kohustuslikus korras eesti keele aine raames 35 tundi meediat ja selle mõju, et gümnasistidest saaksid paremad ajakirjanduslike tekstide teadlikud analüüsijad.

Meediakursuse korraldamiseks ilmub emakeele õpetajatele sel aastal kaks uut õpikut: Külliki Kase „Meedia mõju” kirjastuselt Avita on juba raamaturiiulitel, mais ilmub emakeeleteadlase Martin Ehala eestvedamisel kirjastuselt Künnimees Katrin Aava õpik „Meedia ja mõjutamine”.

Saaremaa ühisgümnaasiumi eesti keele õpetaja Rita Ilves on seni meediatundideks materjali otsinud ajakirjandusest, erinevatest õpikutest ning ka külalisesinejaid kutsunud. „Meediatemaatikat oleme ka vana ainekava järgi puudutanud. See polnud eraldi kursus, vaid jooksis teiste teemade kõrval. Kirjandusklassikat analüüsides toome kogu aeg paralleele kaasaegsest ühiskonnast. Hea tahtmise juures võib ka kaasaegsest meediast ja „Anna Kareninast” ühiseid jooni leida,” ütles ta.

Õige suund kätte

Ilvese sõnul on õpilastel meedia mõjust ülevaade olemas, kuid see on liiga kitsas. „See piirdub pigem kollase meedia tasandiga või sellega, et anonüümsed internetikommentaarid ning reklaamid on halvad. Tänapäeva noor pole süvitsi kursis, kui suur võim meedial tegelikult on,” lausus ta ja lisas, et 35 tunniga jõuab vaid õpilastele õige suuna kätte anda.