Augusti lõpus teatas äsja palgatud eesti keele ja kirjanduse õpetaja koolile, et on saanud mujalt parema pakkumise ja selle kasuks otsustanud. „Seejärel lagunes muu hulgas ka tunniplaan ja kõik sinna juurde kuuluv,” võttis Keila kooli õppejuht Ahti Noor järgnenud kurbmängu kokku. Kooliaasta alguses jäädi ilma ühe olulisema aine õpetajast. Samal ajal on lootus uut head pedagoogi leida pea kadunud ja eesti keele õpetajate vähesuse probleem näib üha kasvavat: tänavu astus Tallinna ülikooli eesti keele õpetajaks õppima ainult kaks tudengit.

Ahti Noor on jahmunud olukorrast, kuhu nende kool on nüüd sattunud. Ta ei mäleta ühtki varasemat juhtumit, kus õpetaja oleks õppeperioodi keskel töölt lahkunud. Pigem toimub see õppeaasta lõpus, harvemini muul ajal, sõnas Noor. Nii olulise aine nagu eesti keele ja kirjanduse õpetaja puudumine tähendab, et üle tuli vaadata kogu kooli tegevus – alates korrapidamisest ja tundide jaotusest õpetajate tasustamiseni. Kuna uue hea õpetaja otsingud pole seni vilja kandnud, ent hariduseta noori jätta ei saa, on kool pidanud olema loominguline.


Loe edasi, millal hakkavad Keila kooli tänased kümnendikud eesti keelt õppima ning miks õpib Tallinnas tänavu eesti keele õpetajaks vaid kaks inimest.