Kahe kaamera vahel keskmist kiirust mõõtev liiklusjärelevalve on teiste riikide näitel vähendanud hukkunute ja raskete vigastustega liiklusõnnetusi 50–85%, selgus maanteeameti 2013. aastal tellitud uuringust. Maanteeameti piirkondliku liikluskorralduse talituse juhataja Erkki Vaheoja sõnutsi ei ole nad selle teemaga edasi tegelenud, sest selliste kaamerate kasutuselevõtuks tuleks muuta andmekaitse- ja liiklusseadust.

2013. aasta uuringu tulemusi arutati valitsuse liikluskomisjoni istungil ja tõdeti, et otstarbekam oleks esmalt välja arendada statsionaarsete kaamerate süsteem ning tulla keskmise kiiruse mõõtmise kaamerate arutelu juurde tulevikus tagasi, ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse osakonna juhataja Sander Salmu. Nüüd, kuus aastat hiljem, võtab politsei kasutusele hoopis mobiilsed kiiruskaamerad ja Salmu sõnutsi vaadatakse samm-sammult, mis koosmõju on statsionaarsetel ja mobiilsetel kaameratel – siis saab tulevikus arutada, kas võtta kasutusele ka kolmandad, keskmist kiirust mõõtvad kaamerad.