Raske on tänavu ette kujutada, et mõni sõnu „Venemaa” ja „ülemaailmne mõju” sisaldav uudis võiks olla positiivne. Ent kuu aja pärast, kui Venemaal algavad jalgpalli maailmameistrivõistlused, hakkab maailm Venemaalt kuulma just sellist retoorikat. Praeguseks umbes kaks miljonit müüdud piletit tõotavad, et MM-i saadab edu. Kremlil on palju võita, kui turniir korraldatakse hästi.

Inimesed, kes pileteid ostavad, tahavad osa saada rahvusvahelisest sündmusest, kus pistavad rinda maailma parimad jalgpallurid. Nad ei tule poliitilist avaldust tegema. Samamoodi ei ole Kreml kasutanud jalgpalli MM-i oma propaganda tegemiseks rohkem kui eelmiste MM-ide peoperemehed. Olgu Saksamaa, Lõuna-Aafrika või Brasiilia – kõik kasutasid võimalust, et näidata oma maad külalislahke ja avatuna.

Ja veel: juunis 2017 avaldas FIFA täismahus USA advokaadi Michael Garcia 2014. aasta uurimistöö, mis näitab, kuidas 2018. ja 2022. aasta MM-ile kandideeriti. Garcia tööst selgub, et Putin soovis saada MM-i lausa meeleheitlikult, pöördudes näiteks isiklikult teiste riikide otsustajate poole. Kuid Garcia ei leidnud tõendeid kokkumängust, altkäemaksust või muust sarnasest. Üllatav, kui mõelda, mida praegu uudistes Venemaa kohta räägitakse.