Uuringud näitavad, et kuna üha rohkem lapsi käib koolieelsetes asutustes, siis tegelikult üldine haridusperiood pikeneb. Lasteaial on oluline mõju lapse arengule, kuna ta viibib seal suurema osa päevast.

Kui teha lapsevanemale kohustuseks oma last näitamas ja lasteaias õpetajaga rääkimas käia, võiks ka see olla hea alternatiiv otsesele lasteaias käimisele. Näiteks võivad lapsel olla erivajadused või on midagi tema käitumises või arengu valdkondades, millele tähelepanu pöörata. Vanem ehk ei oska isegi võimalikke probleeme märgata ja tal on hea võimalus küsida spetsialistilt nõu lapse arengu ja kasvatuse küsimustes. Sageli juhtub muidu nii, et laps läheb kooli ja siis küsitakse, et miks keegi mulle midagi varem ei öelnud? Siis on aga väga hea võimalus saada tagasisidet ning toetada last varajase sekkumise osas.

Üldjuhul on ka lapsel vaja kollektiivi, sest ta õpib valdavalt läbi eakaaslastega mängu, eeskuju ja matkimise. Mängida saab ka üksi, kuid eakaaslastega on ikkagi parem. Ent kõige selle juures on oluline tagada hariduse kvaliteet.