Teatavasti on igal maksul tarbimist kahandav mõju. Mida suurem maks, seda rohkem klient mõtleb, kas tarbida või mitte. Tallinn ei ole veel jõudnud turistide osakaalult sellisele tasemele nagu Firenze, Vatikan või Veneetsia, kus hooajal turistidest lausa uputab ega ole ruumigi kusagile istuda või astuda. Meil sellist asja ei ole. Tallinn kui värav Eestit külastava turisti jaoks peaks tegema kõik endast oleneva, et meie riigist jääks külalislahke, meeldiv ja soodne mulje. Meil tuleb mõelda välja asju, kuidas rohkem turiste siia meelitada, mitte kuidas neid siit eemale peletada. Turismimaks kedagi juurde ei meelita, hoopis vastupidi.

Eelmisel aastal jõudis Tallinnas turistide arv rekordtasemele – suurepärane! Jutt käib muidugi ainult kõrghooajast: vaid suvekuud on need, mil meil tõepoolest käib mõningane arv turiste. Kusjuures statistika näitab, et isegi juulis oli Eesti majutuskohtade täituvus vaid veidi üle 60 protsenti ehk veel on kasvuruumi.